De juiste tone-of-voice.
Je hebt een onderneming, maar je bent vooral een groep van gedreven mensen. Mensen horen graag van andere mensen dat een product goed is. Gebruik dat persoonlijke aspect ook in je communicatie. Heb je een bedrijfsfilm? Een audiovisuele content-strategie? Maak dan gebruik van een professionele voice-over. Die persoonlijke aanpak spreekt mensen echt aan. Letterlijk!
Een voice-over in je marketing strategie.
In een ideale wereld heb je je product persoonlijk aan de man kunnen brengen in een gesprek. Maar dat is onhaalbaar. Veel te duur. Gebruik video’s als brede oplossing. En gebruik in die video’s een professionele voice-over.
Op die manier laat je je klant kennismaken met je bedrijf, en je drijfveer. Je laat je product zien, en de vele voordelen ervan. Je hebt de kans om je medewerkers in beeld te brengen, wat voor connectie zorgt, en je maakt het je klant gemakkelijk. Ze moeten geen lange marketing-teksten doorploeteren, maar kunnen een filmpje kijken. De begeleidende stem neemt je kijker mee in het verhaal en legt de juiste klemtonen.
Jouw bedrijfsfilm met voice-over
Eens je een goede bedrijfsfilm hebt gemaakt, met een prachtige voice-over, kun je die verspreiden.
Zet ‘m op je website, je sociale media, speel hem af in de winkel, toon ‘m bij een bezoek aan nieuwe klanten. Gebruik ‘m bij een beurs, of voor je een speech geeft.
“Ik ben Tom…”
In de bovenstaande video pakt het bedrijf het persoonlijk aan. Het zoekt nieuwe medewerkers. Het hoofdpersonage is een van de medewerkers, en hij laat de kijker kennismaken met het bedrijf.
Is elke voice-over goed geschreven?
Neen, niet alles wat online komt te staan is goed geschreven. Maar je omringt je natuurlijk met de juiste mensen. Die weten hoe dat moet. Zie je door de bomen het bos niet meer en wens je suggesties? Contacteer me even. Ik verwijs je graag naar enkele goeie copywriters, of denk zelf mee over je video. Naast voice-over’s inspreken, ben ik namelijk ook regisseur van televisieprogramma’s, en bedrijfsfilms.
De tone-of-voice moet goed zitten. Aangepast aan je boodschap en je doelgroep. Ben je een zakelijke bank, of maak je luiers voor baby’s? Dan klinkt dat anders.
Een gratis proefopname nodig?
Vraag een proefopname aan, en omschrijf even wie je doelgroep is en wat voor toon je wenst te hanteren. Ik schat samen met jou in hoe je tekst het beste kan klinken. Wil je een andere tone-of-voice, dan is een nieuwe inleessessie volledig kostenloos. Tot het helemaal juist zit!