Gebruik een voice-over in je winkel

Heb je een winkel? Spreek je je klanten dan genoeg aan?

Winkel audio boodschappen

Je hebt een winkel! En je marketing strategie gebeurt zowel online als offline? Goed zo! Je combineert een aantrekkelijke webshop met een goed ingerichte etalage. Maar gebruik je ook winkel boodschappen?

Enkele voorbeelden

De grote winkelketens doen het. Je doet je inkopen in een grootwarenhuis en plots wordt de muziek onderbroken. Dat de spaghettisaus in promotie staat, zegt de voice-off. Je wist nog niet wat je vanavond wou eten. Maar een snelle en lekkere spaghetti? Dat brengt je op ideeën. Of je staat voor de lange wachtrij voor het pashokje in de kledingwinkel. Door de speakers weerklinkt een voice over stemacteur die zegt dat je tot 7 dagen gratis mag omruilen. Je skipt de rij, en rekent meteen af. Want je kan gewoon thuis je kleren passen. In de multimediawinkel sta je voor de keuze: welk scheerapparaat moet ik kopen? Zoveel soorten. Op de achtergrond hoor je een stem vertellen waar je op moet letten bij het gebruiken van een scheerapparaat, en welke de verschillende functies zijn. Handig!

Extra stimulans

Marketing gebeurt op verschillende manieren. Zowel via je bedrijfsfilm. Een explainervideo. Een knappe contentcampagne. Social media… Maar dus ook in je winkel. Daar zijn je potentiële klanten. Je begroet ze, vraagt ze of je hen kunt helpen. En terwijl ze even alleen zijn, kunnen extra spraakberichten en spotjes extra stimulansen zijn om je dienst of product beter te verkopen.

Verbeter de ervaring voor je klant

Zorg dat de boodschappen leuk zijn. Dat ze opvallen. Maar nooit storend. Je kunt ervoor kiezen om ze over de hele winkel te laten horen. Of enkel bij een bepaalde afdeling. Daar kan een tablet staan een video toont (een instructievideo, een recept…). De in-store experience wordt beter. En je klant wordt er ook beter van.

Let er maar eens op, hoeveel het gebruikt wordt. In pretparken wordt verteld om welk uur de spektakelshow zal plaatsvinden. Doe je straks een helikoptervlucht? Bij het aanschuiven hoor je een commentaarstem de veiligheidsinstructies geven. Neem je het openbaar vervoer? Dan hoor je ook vaak een voice-over stem.

Doe jij het al?

Doe je het al? Redenen genoeg om er tenminste eens over na te denken!
Wil je weten wat een voice-over stem voor jouw in-store marketing strategie kan betekenen?
Neem dan even contact op! Ik help je graag verder.

Aanvragen

Doe jij al aan in-store messaging?

Wil je horen hoe mijn stem zou weerklinken in je zaak? Stuur me dan vrijblijvend een mailtje. Of bel me even. Dan bespreken we de mogelijkheden.

Aanvragen
2018-04-03T21:41:30+00:00